İnce, inanılmaz performansa sahip bu jet, bir sonraki uçuşunuz için doğru seçimdir! İşinizi takip etmek için sık sık dünyayı dolaşıyor musunuz ve özel jet kiralamayı düşünüyor musunuz? Ve sadece herhangi bir uçak değil, orta büyüklükteki jetler arasında en iyilerinden biri, performanslarıyla tanınan (ve ayakta durmanıza izin veren büyük kabin), en iyi konfor / fiyat oranını sunan orta büyüklükteki uçaklardan biri mi? O zaman doğru yerdesiniz.

Learjet 60’da: hızlı gitmek ister misiniz?

Learjet 60, hızın somut örneğidir: 840 km / saate kadar ulaşabilir ve askeri süper uçaklarla kolayca rekabet edebilir. Havalandığında, Ay’a doğru giden bir rokete binmiş gibi hissedeceksiniz! Ayrıca 15.000 metreden fazla olan 51.000 fit yüksekliğe ulaşabilir. Bütün bunlar, en iyi yakıt tüketimi ile. Saatte ortalama 203 galon yakıt tüketiyor, Learjet 60’ın daha hafif, çok daha küçük özel jetleri kıskanacak hiçbir şeyi yok. Learjet 60’ın en dikkat çekici özelliği şaşırtıcı seyir performansıdır: seyir yüksekliğine ulaştıktan sonra uçak 457 knot (yaklaşık 0,68 Mach) hıza ulaşabilir ve hızını koruyabilir. Ayrıca, bu özel jetin kıtalararası erişimi 2.590 mil (veya 2.250 deniz mili). Gökyüzünü takip eden Learjet 60’ın birçoğunun sadece iş adamları tarafından değil, hükümet ve askeri temsilciler tarafından da kullanılması şaşırtıcı değil. Diğer özelliklerini keşfedelim.

Learjet 60: Tepede bir uçak

Bu uçak, Learjet 55’in halefidir ve selefi gibi Kanadalı Bombardier Aerospace şirketi tarafından üretilmektedir. Önceki modele bir yükseltme olan Learjet 60, aşağıdakilerle donatılmıştır: daha uzun bir gövdenin benimsenmesiyle geliştirilmiş aerodinamik, daha geniş bir kabin, olağanüstü performansa sahip motorlar (güncellenmiş bir Pratt & Whitney motor modeli), geliştirilmiş verimlilik ve daha fazla özerklik. Learjet 60’ın üretimi ilk olarak 1993’te başladı ve 316 uçağı tamamlayıp teslim ettikten sonra 2007’de sona erdi. Şu anda, kullanılmış bir Learjet’in fiyatı 2 ila 4 milyon dolar arasında değişiyor.

Eldeki her rahatlık: çalışırken bile rahatlamak ister misiniz?

Learjet 60’ın geliştirilmiş tasarımı, maksimum konfor ve geniş bacak boşluğuna sahip 7-8 birinci sınıf koltuk kapasitesi sunar (ayrıca mürettebat için 2 koltuk dahildir); ve birkaç geri çekilebilir çalışma yüzeyi vardır. Kabinin içi iki modelde geliyor: İmza Serisi Kırmızı ve Siyah, her iki ton da yumuşak renk kombinasyonlarında ve koyu ahşap kaplamalarda oynuyor. Kabinin aydınlatması LED ışıkları içerir ve yalıtımı optimize edilmiştir. Uçakta tam donanımlı bir mutfak ve kuyruğa yerleştirilmiş konforlu bir banyo bulunmaktadır. Learjet 60’ın geldiği Learjet 55 ile karşılaştırıldığında, bu güncellenmiş sürüm, sınıfının en büyüğü olmasa da hem önemli ölçüde daha geniş hem de geliştirilmiş bir kabin içeriyor. Kabin yönetim sistemi, her tür cihaz için kontrol modülleri ve uyumlu konektörlerin dahil edilmesiyle de elden geçirildi (hem gemideki yolcuların üretkenliği hem de eğlencesi için). Kabin, uçağın iç kısmındaki alandan maksimum yararlanmak için tasarlandı, bir örnek, artık oturan yolcular için mevcut olan “dirsek” alanıdır. Geri çekilebilir çalışma masaları, telefon ve radyo gibi bazı özellikler standarttır; faks makinesi, kahve makinesi ve mikrodalga fırın gibi diğerleri isteğe bağlıdır. Kapasitesi artırılmış ve 6 adede kadar büyük valizi barındırabilen ambarda daha fazla iyileştirme yapıldı.

Learjet 60’ın performansı

Motor açısından bakıldığında, Learjet 60, 2 Pratt & Whitney Canada PW305A turbofan tarafından güçlendirilmiştir. Ortaya çıkan performans, bu uçağın, özellikle kalkış sırasında, tırmanış sırasında ve pistte, diğerleri arasında kesinlikle saygı kazandığı anlamına gelir. İki motor, kalkış gürültüsünü azaltmak için başlangıçta her biri 4.600 pound nominal itme gücü sağlıyor, ancak uçuşta her biri 5.225 pound sağlıyor. Bununla kalkış sırasındaki gürültü seviyelerinin 70,8 epndb’ye, iniş aşamasında ise 87,7 epndb’ye ulaştığı kaydedildi. Motorların her bir işlevi, tüm uçuş boyunca performansını otomatik olarak ayarlayabilen bir FADEC (Tam Yetkili Dijital Motor Kontrol) sistemi tarafından elektronik olarak izlenir: pilotun iş yükünü kesin olarak azaltır.

Uçuş boyunca Learjet 60 fevkalade bir performans sergiliyor.

Kötü hava koşullarında ve çalkantılı alanlarda seyahat ederken bile, güçlü bir çift kanat sayesinde zarifçe seyir yapacaksınız. Ve yerdeyken, yenilikçi direksiyon sistemi öne yerleştirilen tekerleğin hızıyla orantılı olarak devreye giriyor ve jetin manevra yapmasını çok daha kolaylaştırmaya hizmet ediyor. Güçlü tekerlek frenleri, iniş sırasında ve ardından pistte manevra yaparken de çok yardımcı olur. Bu mücevherle havalanmak için sadece 5.450 fitlik bir pist yeterli, 2 km’den az, zorlanmadan inmek için ise sadece 3.420 fitlik bir piste ihtiyacı var, yaklaşık 1 km, artık yok. Bu limitler hem yakıtta hem de gemideki yolcularda tam kapasitede bile geçerlidir. Yukarı doğru itme sizi şaşırtacak; Bu uçak, diğer orta büyüklükteki jetlerin aksine tek bir hızla gökyüzüne fırlar, 20 dakikadan daha kısa sürede (ve yine tam kapasitede) etkileyici bir 40.000 feet’e ulaşabilir.

Süper teknolojik aviyonik

Aviyonik açısından bu jet, Entegre Pro Line 4 sistemi, güncellenmiş AHR’LER ve FMS, geliştirilmiş MFD, elektronik çizelgeler, isteğe bağlı XM hava durumu radyosu ve 600’e kadar mükemmel inişi garanti eden 3 rotorlu disk frenlerle donatılmıştır. Merkezinde jet, diğer tüm uçuş sistemlerini ve ilgili kontrollerini birbirine bağlayan ve ayrıca kısa mesafeli navigasyon için yararlı olan uçuş kılavuzunu ve FMS’Yİ içeren bir IAPS (Entegre Aviyonik işleme Sistemi) tarafından izlenir. Bu jet ayrıca kabin içindeki basınçlandırmanın otomatik olarak ayarlanması için dijital bir sistemle donatılmıştır. Varış noktanız için belirli bir yüksekliğe ulaşmanız gerekir ve pilot müdahale etmeden kabin basıncı sistem tarafından kontrol edilir.

Bombardier Learjet 60’ın aerodinamiği

Aerodinamik açıdan bakıldığında, “ogive” kanadı ayırt edicidir; ancak dikkat edilmesi ilginç olan, Learjet 60’ın inanılmaz hızının aerodinamiği nedeniyle tam olarak mümkün olmasıdır. Nasıl yani? Çok basit: Learjet modelleri tarihinde ilk kez NASA / Boeing Tranair’in hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) programı entegre edildi. Bu yazılım, jetin orantısız bir direnç yaşadığı yeri belirleyebilir ve bununla birlikte toplam direncin yaklaşık% 4’ünü azaltmaya devam edebilir. Basıncın ayarlanması, kanat ile kanatçık arasında meydana gelir, direnci azaltır ve sırayla mükemmel bir genel verimlilik sağlar.

Learjet 60 serisini deneyimlemek ister misiniz? O zaman hemen bizimle iletişime geçin!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir